TL1000s Project 2015

Dat is weer even een tijd geleden!
Afgelopen maanden heb ik weer wat aan mijn TL1000 veranderd.

Eerst heb ik wat nieuwe spullen gekocht, laat ik maar gelijk maar met foto’s starten:

IMG_13960_zps9ed36799 (Large) IMG_14016_zps4923fff8 (Large)
Deze oude velgen heb ik gekocht om deze op te knappen. Banden waren niet meer goed, dus konden gelijk eraf.

IMG_20150113_211135 (Large)
Een carbon spatbord aangeschaft en een nieuw set full floating remschijven.

De velgen heb ik in hoogglans RAL9005 laten coaten, zien er strak uit al zeg ik het zelf:
IMG_20150117_154042 (Large) IMG_20150117_154256 (Large)

 

IMG_20150117_154329 (Large)
Helaas was het remschijfvlak toch mee gecoat, na wat meetwerk leek het wel mooi egaal aangebracht aan beiden zijden.
Ik had ze liever toch kaal, dus een avondje aan de slag geweest met afbijt en mooi kaal gekregen.

IMG_20150129_101535 (Large) IMG_20150214_115749 (Large)
Nieuwe wiellagers voor beiden velgen met keerringen uit duitsland binnen gekregen (nette prijs!)
Alleen de grotere keerringen voor in het achterwiel/tandwielhouder via de dealer gekocht aangezien de maat wat meer afwijkt.

Verder een nette gebruikte spacer voor in het achterwiel (die ontbrak) en nieuwe sinter remblokken.
En een revisieset voor de remklauwen met ook nieuwe stiften.

IMG_20150131_120043 (Large) IMG_20150206_205532 (Large)
Even het draad weer opfrissen en montage van de lagers en keerringen.
Lagers hebben een nachtje in de vriezer gelegen en bij montage de lagerzitting met hetelucht pistool goed verwarmd.

IMG_20150207_131406 (Large)
Nieuwe remschijven gemonteerd. De remschijf bouten opgepoetst en gemonteerd met loctide.

IMG_20150214_150918 (Large)
De banden van de oude velgen overgezet op de nieuwe velgen.


IMG_20150214_153133 (Large) IMG_20150214_152643 (Large)
Toen was het tijd voor een remklauw revisie: met 6 bar op de compressor kreeg ik de zuigers er prima uit.
Het was erg nodig, veel corrosie zit in de groeven. Dus dat was flink schrapen en remmenreiniger voor nodig  om het schoon te krijgen.

IMG_20150214_180532 (Large) IMG_20150218_210132 (Large)
Met commandant de zuigers gepolijst en ook de binnenzijde van de klauwen.

IMG_20150304_112547 (Large) IMG_20150304_114311 (Large)
Met ATE remmenvet goed de seals en stofringen insmeren voor montage. Daarna de zuigers erin drukken met hetzelfde vet.
Daarna een kwestie van de remklauw delen weer in elkaar schroeven.


Nu is het tijd om wat delen te gaan spuiten:

IMG_20150304_153455 (Large)
Een zwarte voorvork past beter bij de zwarte velgen vind ik. Eerst de voorvork afplakken en in de grondlak gezet.

IMG_20150304_165450 (Large)

Ik was vergeten de tandwielhouder mee te laten coaten. Ik had geen zin in een wachttijd, daarom besloten deze te spuiten en gelijk ook wat ervan op te steken.
Voor een meer krasvaste lak (dan uit spuitbus) heb ik  RAL9005 2K autolak gekocht uit duitsland.

Dus dat wordt spuiten met een spuitpistool en compressor. Met extra vochtafscheider bij het pistool (zit al 1 ingebouwd in de compressor).

Eerste keer: 50ml autolak, 50% verharder en nog ca 10% verdunning.

IMG_20150305_172926 (Large) IMG_20150305_172955 (Large)
Spuit toch wel wat anders als een spuitbus, maar resultaat mag er zijn.

IMG_20150307_094218 (Large) IMG_20150314_165635 (Large)

 

IMG_20150325_215249 (Large)
Het carbon spatbord miste nog een beugeltje. Van een oude spatbord gehaald, gespoten en hierop gemonteerd.

IMG_20150327_193312 (Large)
Montage van de voorvork en remklauwen.

IMG_20150328_150406 (Large)
Ook deze velgen hebben velgstriping gekregen.

IMG_20150328_171936 (Large) IMG_20150328_172636 (Large)

Tandwielhouder heeft nieuw lager en keerring gekregen.
Ook leuk om de glansgraad te vergelijken van ‘spuiten vs coaten’. Hoewel de coating al een glansgraad heeft van 90% komt het nog niet de buurt van spuitwerk.


 

IMG_20150404_142311 (Large)
Alles weer gemonteerd, na een korte testrit de olie en filter vervangen.

IMG_20150404_163355 (Large)
Het eindresultaat!
Alleen vind ik de rode onderkuip niet meer zo passen, dus even die even naar zwart omtoveren:

IMG_20150419_180233 (Large) IMG_20150419_185613 (Large)

IMG_20150419_185626 (Large) IMG_20150419_185638 (Large)

Met zwart  onderkuip vind ik ‘m veel meer af!
Al de rode delen heb ik gepolijst en gepoetst, dus die kan er weer even tegenaan.

Rijdt goed en vooral de remmen zijn een stuk beter, bijten lekker!

Op naar de volgende klus: rotatiedemper vervangen voor andere shock.

 


 

16 mei 2015

Niet veel gedaan, wel nog stickers geplakt op de voorvork:

IMG_20150514_195146 (Large)

Verder nog een oude Bitubo shock gekocht. Is helemaal gereviseerd, nieuw gecoate veer erop en gespoten.
Dus binnenkort deze gaan monteren!

IMG-20150104   IMG_20150514_150222 (Large)

 

 


 30 augustus 2015

Vandaag de charge MOD gedaan. Ik had vooral last bij lage toeren en lagere accuspanning, dat de motor sneller uitvalt in z’n 1.
In mijn theorie daalt de spanning teveel waardoor de bobines en ook daardoor de bougies te weinig kracht hebben.

Dus de benodigde spullen gehaald: 2.5mm draad, zekeringhouder en stekkers.
IMG_20150808_174245.resized
En dit is het eind resultaat.

IMG_20150829_121108.resized
De charge mod ingebouwd en vervolgens verschil testen:

IMG_20150829_113429.resized
Bovenstaand is de laadspanning met stationair toerental zonder de mod.

 

IMG_20150829_121316.resized
Bovenstaand is de laadspanning met stationair toerental met de charge MOD.

Vervolgens testrit gedaan en heb het idee dat de motor in lagere toeren nu beter draait en heb ook niet meer gehad dat de motor uitviel in z’n 1.
Wat mij betreft deze mod dus geslaagd en wordt de accu nu ook veel beter opgeladen!

One comment on “TL1000s Project 2015

  1. Coen M zegt:

    Ziet er super uit!! Ben nu zelf aan het orienteren voor een anders stuur…..superbike of verhoogde clipons

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *